torsdag 11 april 2013

Brontosaurushandmonstret.

Jag är peppad. Idag har jag gjort klart uppslagen om inspiration. Tycker verkligen om att bygga dessa kompositioner, som jag pratade om  igår. 
utsnitt av ett uppslag.
Jag är spänd på hur slutprodukten blir. Än så länge så är jag uppe i 16 sidor. Kanske blir mer än femtio sidor. Jag känner att rådet jag fick av min handledare, att vara självkritisk, var ett bra råd. Att jag speglar sakerna jag tar upp mot mig själv. Sen ville ju hon att jag skulle få med andra röster om mina teckningar. Svårt att få till det. Men jag kommer ändå att reflektera över det. Annars så har jag börjat skriva på nästa kapitel. Materialnörderi. Kommer bli toppen. Nu är det kaffe. lite sentrefika. 15:14. Jag fortsätter leta tryckerier. Går lite trögt. hoppas på ett break snart. Boken börjar som sagt forma sig. jag känner att texterna jag skriver utgår från bloggen, som i sin tur utgår till stor del från andra texter och funderingar. men att orden verkligen blir mina. Vilket är himla bra. Sen fungerar den som en bilderbok/handbok/anteckningsbok/ och även massa andra böcker. Jag kör på. Försöker att inte tänka så mycket i sidospår. På annat som jag också vill ta upp. Utan jag förhåller mig till mina val. thirsty thursday!