onsdag 17 april 2013

Stil

style is the answer to everything 
/Charles Bukowski.
Del av ett uppslag till Materialnörderiet.
Idag har jag skrivit klart texten om stil. Jag har suttit hemma, i mitt kommande barns rum. När nu den behagar kika fram. Jag har promenerat med min kära fru, jag har målat en byrå i min favoritfärg, bastugatan. Från Wirströms färg. Jag har funderat på min egen bredhet som illustratör. Hur bilder som inte är klara, kan kännas perfekta för en viss komposition. Som mina uppslag. Många bilder där är inte tänkta som färdiga teckningar. Utan de ska tillsammans med texten berätta något. Många av de texter som kommer vara med i boken lämnar ute mycket. Jag skulle kunna skriva mycket längre texter, men det känns onödigt. Som att det lätt skulle kunna kännas för mycket också. De ska ju kännas som anteckningar, vara lite enklare läsning. Nu ska jag skriva vidare. Illustration- som kommunikatör!