måndag 15 april 2013

hemmadagen

Jag bestämde mig för att vara hemma idag. Och skriva. Jag har skrivit rapport och kapitlet om materialförhållande. Känns skönt. Det är idag ca 1 månad kvar till utställningen öppnar. Galet. Och ingen bebis har tittat fram under helgen heller. 
Ibland är det svårt att behålla fokus. 

Stundande förälderskap
Examensprojekt
Utställning i början av maj
Inredning av hem
Rapportskrivande
Utställningsbygge


Inga smågrejer direkt. Men jag håller hårt i min Struktur. Även fast det lite svårt att behålla fokus ibland. Nu sitter jag i vad som ska bli lilla barnets rum. Skötbord till höger, nymålad byrå i glada färger bakom mig, kuddhörna till vänster och en superfin vimpel ovan mig, och en tygapa som stirrar på mig framifrån.
Jag har iallafall saft. Saknade det i skolan i fredags. Uttdrag ur Materialförhållande:

Tänk en samling på tio anteckningsböcker. Är det inte ett roligare inslag i bokhyllan om alla ser lite olika ut, än om de alla är av samma typ, svart rygg, samma storlek. Eller förlåt mig igen, du kanske är en färgkoordinatör av rang. Inget illa menat. Vi är olika, du och jag.


Jag har tänkt om lite i min utställningsinstallation. försöker förenkla så mycket som möjligt. Min kära far åtog sig att bygga dessa två. Så nu känns det lite lugnare.
Vidare idag så fortsätter jag skriva, skypedatar en god vän, fikar med min fru. tittar på csi.