onsdag 10 april 2013

gotta COMP with dat!

Tekniken. Vilken djungel. Kollat efter ny router. Finns för många. I skolan har jag gjort första uppslaget på inspirationskapitlet. smakprov:
Så himla skönt när jag får leta kompositioner mellan text och bild. Att hitta en balans sinsemellan. Låta de förenas tillsammans. I min analoga loggbok har jag skrivit 1+1 blir 3. blir någonting större text och bild blir ett lyft. Idag har jag jobbat med detta lyft. Det är här jag vill vara. Jag vill göra bilder, vissa snabba och direkta. Vissa mer eftertänksamma. Mixen dem emellan. Sedan har jag erhållit texter från Litteraturtidskriften Lasso. Jag bad dem skriva några ord om hur deras och mitt arbete fungerat. rent kommunikativt och informativt. Jag har funderat på att lyssna på radioprogrammet som Maryam tipsat om, får bli imorgon. Jag ser fram emot det. Vad är arbete, Vad är livet? Borde illustration vara arbete, eller borde allt arbete vara självförverkligande (som illustration)? Jag får fundera på det.
Nu är det kväll. jag ska gå in mina nya glasögon. japp, jag har blivit med glasögon.
god afton.