måndag 8 april 2013

Modellmåndag

Idag bygger vi modeller inför morgondagens möte med curatorn för utställningen. Förstår tanken såklart men lite segt ändå. Sen träffade jag min handledare lite snabbt i morse. Vi pratade lite kort om mitt projekt. Vissa lärare tyckte att mina bilder jag visade på mittredovisningen liknade David Shrighley. Jo. inte alls konstigt. Jag jobbar ofta med lite fetare tuschpenna, skriver mycket i mina bilder, lite naiva figurer. Visst absolut, i likhet med Shrighley och många många andra. Men tack, tack för komplimangen. Jag fick ingång skrivandet med kapitlet om inspiration. 

Han gillar att bli inspirerad av redan gjorda teckningar. Att inför ett jobb inte tänka för mycket till en början. Bara börja. Sedan bli inspirerad av det man gör! 
Fritt översatt av en intervju med Frank Höhne som jag tidigare tipsat om.
Jag har mest skrivit lite stödord, men texten blir klar imorgon. Börjar även fundera hur pass jobbigt det är att göra boken själv. Vi får se.

I sensomras förra året så köpte jag en spraykanna som heter spider black. Jag tyckte det lät ballt. Och idag beslöt jag mig för att använda den. Resultatet slog mig över förväntan. Vilka linjer. Jag har jobbat med bilder till en kommande utställning som jag tidigare berättat om. Arbetet tog sig an vid vad Frank Höhne sade ovan. En sak födde en sak som födde en sak till. Samt också att allt man gör räknas. Att alla teckningar kan ha ett syfte, det gäller bara att hitta det. Bra flöde. Nu ska jag hem och läsa i Limner journal som jag erhållit med posten idag. Goder afton.