tisdag 2 april 2013

mittredovisning

Det har varit påsk. Med långledighet. Det uppskattas av oss hantverksarbetare. Jag känner mig precis så utvilad som man ska känna sig efter påsk. Trött på godis och läsk. Eller?
Idag har det varit mittredovisning. Bilden ovan är mitt projekt i korta drag. Min plan var bra. Jag hade tänkt visa bilder på projektorn, samt diskutera utifrån detta textmaterial. Men jag började prata fritt och tappade snabbt bort mig. Vilket tedde sig så att jag inte gjorde mitt projekt rättvisa. Som tur var så var min handledare Josefine där och hjälpte mig på traven. samt klasskamrater. Det kan bli fel ibland när man så gärna vill få det så himla bra. Något att hålla fast vid till senare. Jag började fundera tillsammans med klasskamrater om att föra in alla blogginlägg i boken. Tyckte det lät bra, tills jag kom på att det blir lite kaka på kaka. Att göra en bok som ser exakt ut som bloggen. Nej, jag driver mina riktlinjer vidare. Men många av de anteckningsuppslag jag gjort redan kommer få sin plats i boken också. inget att ändra på. Men att känna av texterna. skapa frågor som jag funderar kring. Pepp! Så i det stora hela så var mittredovisningen bra. även fast min presentation behövde slipas på. Skönt, då vet jag det. Man ska hålla fast vid essenserna av sitt projekt, alltid återkomma till frågor som; 
Varför gör jag detta?
Vad vill jag få ut av det?
Hur vill jag arbeta?

Bara för att hålla i sitt projekt. Att inte låta det sväva iväg för mycket. Min researchdel är till stort sätt över. Jag ska börja utformningen av boken. Känns spännande! Vissa av uppslagen är redan klara. Bra. Jag återkommer imorgon. Onsdag. Redan.