tisdag 23 april 2013

Limner

Med en sovandes liten underbar Polly vid min sida så sker denna uppdatering ifrån sängen.
jag erhöll, efter väldigt lång väntan, idag, Limner journal. Som jag pratst om tidigare. Verkar riktigt lovande. I inledningen säger de att ofta i tidskrifter som behandlar ämnet illustration så kommer hela tiden frågan " Vad är illustration?" upp, medan Limner menar att illustration ställer sig den frågan hela tiden, i arbetet, den tar upp lärande av illustration, hur det håller på att ändras. Vad kan illustration lära av, säg grafisk design, kritisk teori, biofilmer, romaner etc. Detta känns precis som det jag håller på med. Jag tycker alla borde äga den.


Framsida och Pollys strumpa.

Såklart var journalen även fylld med riktigt bra nutida illustration. Bl a Joakim Ojanen från Masterprogrammet på Konstfack.
Idag ska jag börja på min ide till inledningen av boken. Och såklart fortsätta sjunga påhittade vaggvisor, då jag knappt kan någon riktig än, samt byta blöjor o nosa Polly i nacken. Så kan livet också vara för examensarbete.