fredag 22 mars 2013

halvdag.

Under veckan så har det blivit ett par övertidstimmar, vilket gör att jag kommer gå redan efter lunch idag. Har lite andra saker att stå i. Men dagen har inte gått fruktlös. Jag har skickat offert om min tänkta inlaga. Sedan har jag varit i kontakt med en gammal skolkamrat som driver en risoprintingstudio tillsammans med några andra. PEOW studio. En underbar teknik. Jag har funderat på den ända sen jag såg ett filmklipp med Craig Atkinson, där ett av hans zines grab the uranium trycks i en risoprinter. Klippet hittar ni här. Känns bra att faktiskt försöka bestämma utformningen redan nu, så jag skapar en deadline för mitt projekt.
Jag har även gjort ett kort till min gode vän Billy da future, som ska få lite post av mig.

Tänker att detta på A3, risoprintat skulle va fint. Jag har även fått förfrågan att vara med i en utställning på Larrys corner i början av Maj. Jag svarade ja. Tillsammans med min vän Joran Annars så är helgen fylld av fixa hemma-grejer. Men jag ger mig själv i läxa att försöka styra upp mina kapitel något mer inför måndagens samtal med handledare. Samt skapa vidare som sagt. Skål