onsdag 6 mars 2013

tiden























Idag har jag funderat över tiden. inte tiden som fisken står i ugnen eller när bussen kommer, utan tiden jag jobbar på dagarna. När är jag som mest effektiv. när arbetar jag bäst. 
Min handledare Josefine och jag diskuterade detta. Att som illustratör är det enkelt att kunna erbjuda kunden all tid man har. Exempel som att få ett jobb på fredagen där man ska ha första utkastet klart på måndagen. Med helgen emellan. Och ändå klagas det på att vi illustratörer kämpar i motvind för att få det till ett yrke. 
Jag arbetar bäst på dagen, och jag gillar fasta tider. därför har jag anammat en vanlig kontorstjänst. 9-17, med chans till övertid. jag äter mat klockan 12 och fikar med kamrater kl 15. kanske kommer jag applicera flextid, tycker det verkar praktiskt. och efter kl16 gör jag dagens blogginlägg.












Jag har även ritat R A the rugged man, och gjort illustration till den norska tidskriften Lasso.